فرمول اخذ مالیات علی الحساب واردات و تغییرات آن

مالیات علی الحساب واردات

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بر طبق گزارشات به دست آمده از منابع خبری، نهمین نشست هیئت مقررات زدایی و تسهیل در روند صدور مجوز برای کسب و کار‌ها که ریاست جلسه را وزیر امور اقتصاد و دارایی عهده دار بود و نماینده‌های قوه‌های سه گانه و تشکل‌های بخش خصوصی در آن حضور یافته بودند، تشکیل شد.

همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید.

 

مالیات علی الحساب واردات

 

در بخش اول این نشست، مصوبه پیشنهاد شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی ایران راجع به اخذ مالیات علی الحساب چهار درصد واردات کالا‌ها با کسب آرای حداکثری اعضای هیئت تصویب شد.

آن چه که مشخص است بر طبق مفاد این مصوبه که درجهت بهبود در محیط‌های کسب و کار، مواردی از جمله نیاز واحد‌های تولیدی که از مجوز فعالیت معتبر بهره مند هستند، جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری از مرجع‌های قانونی مرتبط، دستگاه‌های اجرایی که ردیف بودجه در بودجه عمومی کشور دارند، تعاونی‌های مرز نشین‌ها، کالا‌های شامل موضوع ماده 119 قانون امور گمرکی، کالا‌های همراه مسافران که جنبه تجاری ندارند و یا از طریق پست و کالا‌هایی اساسی که بر طبق مصوبه کار‌گروه تنظیم بازار وارد شده‌اند، از پرداختن مالیات علی الحساب واردات معاف هستند.

بر طبق این مصوبه، ضمنا افرادی که طبق تصویب نامه در تاریخ چهار دی 1397 رتبه بندی اعتباری شده‌اند و در طی دو سال گذشته اقدام به تسلیم اظهار نامه مالیاتی در زمان مقرر شده قانونی کرده‌اند، تا سر حد مجاز بر طبق تصویب نامه مذکور ملزم به پرداخت مالیات علی الحساب واردات نخواهند بود. بر این اساس، در صورت استفاده دوباره از سقف واردات در تصویب نامه عنوان شده، مشمول پرداخت و یا ترتیب بدهی‌های قطعی مالیات و نیز پرداخت کردن مالیات علی الحساب واردات هستند که قصد دارند مجددا از آن استفاده کنند.

 

مالیات علی الحساب واردات

هم چنین طبق اخبار شنیده شده، در بخش دوم نشست هیات، «شرایط و ضوابط دریافت مجوز‌های ایجاد و بهره برداری از واحد‌های تولید کننده قیر و محصولات پایین دستی پالایشگاه» بررسی شد و قرار شد در طی مدت زمانی یک ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش جامعی از فرآیند صدور مجوز گفته شده را تهیه کنند و به وسیله همکاری با وزارت نفت، موانع موجود بر سر راه این مجوز را شناسایی کنند و گزارش‌ها را به هیئت ارائه دهند.

در بخش سوم جلسه نیز پس از آن که معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گزارش خود را در رابطه با مجوز‌های این وزارت خانه و اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل صادر کردن مجوز‌های کسب و کار مربوط به حوزه کشاورزی عرضه داشت، تصمیم بر آن شد که وزارت جهاد کشاورزی در بازه زمانی یک ماه، موانعی که در اعطای مجوز‌ها به متقاضی‌های کسب و کار وجود دارد را بررسی کند و راهکار‌هایی برای تسهیل  فرآیند‌های صادر کردن مجوز را برای به تصویب رسیدن به هیات مقررات زدایی تسلیم کند.

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *