تعیین تکلیف دستگاه‌های استخراج رمز ارز وارداتی

رمز ارز

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به گفته سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برپایه تصمیم کمیسیون اصلی اقتصادی دولت، دستورالعمل ساماندهی دستگاه‌های استخراج رمز ارز وارداتی ابلاغ شد. وی در خصوص تعیین تکلیف دستگاه‌های استخراج رمز ارز وارداتی گفت: دستگاه‌ های استخراج رمز ارز که به ‌طور غیرقانونی و تا پیش از ابلاغ دستورالعمل استخراج رمز ارز وارد کشور شده‌اند، سامان‌دهی می شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن شرکت در جلسه هماهنگی و نظارت بر استخراج رمز ارزها که با حضور دیگر مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و  همینطور نهادهای نظارتی برگزار شد، اضافه کرد: بر همین اساس، در یک مدت زمان مشخص، دارندگان این دستگاه‌ها تعیین تکلیف خواهند شد و از آن به ‌بعد دستگاه‌ هایی که تعیین تکلیف نشده باشند، قاچاق محسوب می شوند. زرندی ادامه داد: ساز و کار و نحوه ساماندهی این دستگاه‌ ها هم اکنون در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده شده است و شروع اجرای این ساز وکار نیز پس از تصویب هیات وزیران خواهد بود.

واردات کدام دستگاه ها مجاز است؟

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در حال حاضر دستگاه ‌های استخراج رمز ارز تنها بر اساس کد تعرفه تعریف شده مجوز رسمی و قانونی واردات خواهند داشت. وی به تسهیل مسیر قانونی برای فعالان این صنعت تاکید کرد و گفت : باید بستری در کشور فراهم شود که فعالان این صنعت به‌ سمت روند قانونی استخراج رمز ارز حرکت کنند و نباید مسیر قانونی را به اندازه ای دشوار و ناهموار کرد که فعالیت ‌ها زیر زمینی و غیرقانونی گردد. زرندی تعرفه برق را مهم‌ترین انتقادهای مطرح شده فعالان این صنعت عنوان کرد و خواستار تأمل و بررسی آن شد. وی از صادر شدن بیش از ۵۰۰ جواز تأسیس برای این صنعت تا کنون خبر داد و گفت: امیدواریم این اقدام بتواند در مسیر تجارت خارجی و تامین ارز به‌ کشور کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *