افزایش ظرفیت تردد کامیون‌ در مرز بازرگان – گوربولاغ

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در پی توافق مدیران گمرک ایران و ترکیه، ظرفیت تردد کامیون در مرز بازرگان – گوربولاغ  به میزان یک ‌هزار و ۲۰۰ دستگاه افزایش یافته است. حسین کاخچی، مدیرکل روابط بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این موضوع افرود:”در نشست مشترک مدیران گمرک ایران و ترکیه، دو طرف در رابطه با افزایش تردد کامیون ‌ها تا ۵۰۰ دستگاه از طرف ایران و ۷۰۰ دستگاه از طرف ترکیه و همچنین ساماندهی مسافران خروجی به توافق رسیده اند.”

همچنین یکی دیگر از توافقات صورت گرفته در این نشست، مربوط به گسترش ترانزیت دام زنده و انتقال تبادل اطلاعات گمرکی  بوده است.

در این نشست مشترک مدیرکل روابط بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران از توافق روسای جمهور ایران و ترکیه برای گسترش مبادلات به ۳۰ میلیارد دلار خبر داد و اضافه کرد:” مرزهای مشترک بازرگان، سرو و رازی و همچنین گمرکات مقابل در ترکیه از عوامل اصلی در رسیدن به این هدف محسوب می شوند که باید تمام توان خود را برای ارتقای مراودات اقتصادی در کنار تسریع در ترخیص کالا و مسافر به کار گیرند.”

کاخچی مشکلات مربوط به تنظیم ساعت کاری گمرک سرو – اسندره را یادآوری کرد و اظهار داشت:” رفع این مشکل برای رویه مناسب گمرکی نیز مورد توافق قرار گرفته است.”

لازم به ذکر است استان آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با  کشور ترکیه است و دارای سه مرز مشترک شامل سرو – اسندره، رازی – کاپی کوی و بازرگان – گوربولاغ با ترکیه می باشد. در این میان گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی مشغول به فعالیت است. این مرز در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان غربی قرار گرفته است و به عنوان دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی محسوب می شود.

 

منبع: www.irna.ir

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *