اقدامات ایران در جهت بی نیازی از واردات رادیاتورهای صنعتی

بی نیازی از واردات رادیاتورهای صنعتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از خط تولید رادیاتورهای صنعتی کارخانه‌ای واقع در شهرک صنعتی اشتهارد، این منطقه را یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور دانست و گفت: «اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک با ۸۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند.»

رحمانی افتتاح این خط تولید را گامی به سوی بی نیازی از واردات رادیاتورهای صنعتی برشمرد و افزود: «صنعتگران استان البرز به خاطر تلاش استاندار و جهادگران اقتصادی؛ با مشکلات کمتری مواجه هستند و این امر از حجم  تولیدات این استان مشخص است.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ادامه به وجود مشکلات بخش صنعت نظیر کمبود نقدینگی در همه ‌استان ها اشاره کرد و از پیگیری برای حل محدودیت های این حوزه خبر داد. وی همچنین در کنار وجود ظرفیت تولید و صادرات به اقداماتی که باید به منظور تامین سرمایه در گردش صاحبان تولید جهت تهیه مواد اولیه صورت بگیرد اشاره کرد. به گفته وی رفع محدودیت در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، مسیر تامین مواد اولیه ‌برای واحدهای تولیدی را هموار می سازد. رحمانی همچنین اظهار داشت: «طبق جلسه ای که با یکی از واحدهای تولیدی لوازم خانگی داشته ایم، آنها آمادگی خود را برای تولید و عرضه یک میلیون انواع دستگاه خانگی به بازار، در چند ماه آتی اعلام کرده اند.»

رحمانی در ادامه به سازمان دهی نظام صنفی برای صنوف تولیدی اشاره کرد و این صنوف را قسمتی از چرخه تولید کشور دانست. وی توضیح داد: «بیش از ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی در سراسر کشور داریم که در هر کدام چند صد نفر کارگر مشغول کار هستند. به این ترتیب توجه به این صنوف و همچنین واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جزو اولویت های ما است.» وی در بخش دیگری از سخنان خود به کم توجهی هایی صورت گرفته در خصوص منابعی که در قالب نظام بانکی باید برای صنوف تولیدی صرف شود اشاره کرد و گفت: «موضوع را پیگیری کرده ایم تا هر خدمات و منابعی که داریم مشمول فعالان این حوزه ‌گردد.»

رحمانی به شناسایی ۴۰۰ خوشه تولیدی و صنعتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: «این خوشه ها بحث جدیدی برای حمایت از صنایع کوچک، متوسط و خرد است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *