بسته شدن بنادر امارات با شیوع کرونا

بسته شدن بنادر امارات با شیوع کرونا

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به دنبال بسته شدن بنادر امارات با شیوع کرونا و عدم پذیرش شناورهای ایرانی، حدود ۴۰۰ فروند شناور در حوالی بندر دبی سرگردان شده اند.

شماری از این شناورها که به اهالی بنادر استان بوشهر از جمله گناوه تعلق دارند، پس از ۱۰ روز سرگردانی و اجازه نیافتن برای ورود به دبی در حال بازگشت به ایران می باشند. تعدادی نیز در انتظار رایزنی و پیگیری مسئولان کشور برای رهایی از این وضعیت هستند. به گفته چندین مالک شناور از اهالی بندر گناوه‌ موادغذایی ملوانان شناورها به پایان رسیده و کسی جوابگوی آنان نیست. آنها از مقام‌های ایران خواستار پیگیری و حل مشکل بوجود آمده هستند.

سیدعلی موسوی گمارانی، رئیس اتحادیه لنج‌داران و حمل‌ و نقل دریایی استان بوشهر در همین رابطه گفت: «هم اینک حدود ۴۰۰ شناور ایرانی از جمله از استان بوشهر و شهرستان گناوه در پشت کانال ورودی خور دبی در بدترین وضعیت لنگر انداخته و متحمل  فشار زیاد روحی و روانی شده‌اند.» گمارانی به خسارت هایی که شناورهای سرگردان در ورودی دبی متحمل شده‌اند اشاره کرد و افزود: «برای مثال یک شناور با ظرفیت تناژ پایین، ۱۲۰ میلیون تومان برای سفر دریایی هزینه کرده‌ است و اگر اجازه ورود به آن داده نشود، خسارت زیادی را متحمل خواهد شد.»

وی اظهار داشت: «این شناورها به علت عدم وجود پناهگاه مناسب ایمن نیستند و در چند روز اخیر فشار زیادی به خصوص در زمان مواج شدن دریا بر آنان وارد شده‌است.» گمارانی همچنین بیان کرد: «با گذشت ۱۰ روز از لنگر انداختن شناورها، مسئولان مربوطه در دبی تماس‌های خود را که از طریق بی سیم انجام می‌شود قطع کرده و امکان دسترسی به آنان وجود ندارد.»

وی اظهار داشت: «وضعیتی که برای بازار تجاری این بندر به وجود آمده است با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و خریدهایی که هموطنان و مردم منطقه در این ایام انجام می دهد، تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.» گمارانی در پایان اضافه کرد: «مشکلات مربوط به شناورها به استانداری بوشهر و فرمانداری گناوه اطلاع رسانی شده، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده‌است.»

شایان ذکر است شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و دارای ۱۵۰ کیلومتر نوار مرزی دریایی و بیش از یک هزار شناور باری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *