بزودی یک سوم قیمت هر خودرو مربوط به صنایع الکترونیک می‌شود

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نعمت‌زاده در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک مطرح کرد:

سهم 2 هزار دلاری تجهیزات الکترونیک در هر خودرو/بزودی یک سوم قیمت هر خودرو مربوط به صنایع الکترونیک می‌شود

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود بزودی یک سوم قیمت هر خودرو مربوط به صنایع الکترونیک شود. صبح امروز(سه‌شنبه) اجلاس فعالان صنایع الکترونیک با حضور معاون فناوری رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در پژوهشگاه وزارت نیرو آغاز بکار کرد.

در این اجلاس قرار است سه نشست تخصصی با عنوان های «سازوکارهای حمایت غیرمستقیم با تاکید بر مدل‌های تامین مالی صنایع پیشرفته»،‌ «لزوم نفوذ فناوری پیشرفته در بنگاه‌های بزرگ و نقش آنها در توسعه شرکت‌های نوپا» و «همکاری بین المللی و یادگیری فناوری در دوران پساتحریم» برگزار شود.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش گفته است: بعید می‌دانم در این زمانه، منطقه‌ای بدون «الکترونیک» وجود داشته باشد. در سال 1990 نزدیک به 200 دلار قیمت تجهیزات الکترونیک در هر خودرو بود اما اکنون این سهم به دو هزار دلار در هر خودرو رسیده است.پیش‌بینی می‌شود بزودی یک سوم قیمت هر خودرو مربوط به صنایع الکترونیک شود.

در این همایش معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری هم پیش‌بینی کرد دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان فعال در کشور امسال 200 هزار میلیارد ریال فروش داشته باشند.

 سورنا ستاری در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک گفت: امیدوارم با توسعه فعالیت این شرکت‌ها، شاهد رخدادها و اتفاق های خوبی در آینده اقتصاد کشور باشیم. باید به جای سرمایه‌گذاری در ساختمان و تمرکز بر نفت، بر روی متخصصان کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

در همین همایش، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) نیز گفت: فعالان صنایع الکترونیک و شرکت‌های دانش‌بنیان متناسب با سطح فناوری و علمی بودن طرح‌ها می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود پنج تا 15 درصد بهره مند شوند.

علی وحدت با تاکید بر توسعه همکاری‌های بین‌المللی با هدف یادگیری فناوری و نیز ایجاد ارتباط منطقی بین شرکت‌های بزرگ با صنایع دانش بنیان گفت: باتوجه به تنوع و گستردگی صنایع الکترونیک شامل صنایع مخابراتی ، ای تی ، ای سی تی ، نرم افزار و صنایع الکترونیک مصرفی باید در بخش هایی از صنایع الکترونیک ورود پیدا کنیم که هم رقابت‌پذیر باشیم و هم ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کنیم .

وحدت تصریح کرد: صنایع الکترونیک درصورت تامین بازار از توانایی بالایی برای تولید محصول برخوردارند و لازمه تحقق این مهم این است که نگاه شرکت‌های بزرگی چون شرکت‌های مخابراتی، اپراتورها و صنایع خودروسازی در تامین نیازهای خود به داخل باشد.

[/av_textblock]

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *