افزایش قاچاق بنزین در کشور

قاچاق بنزین

آنچه در این مطلب خواهید خواند

طبق گفته حسن خسروجردی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران ، روزانه حداقل 20 میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه قاچاق می شود. وی برای مبارزه با قاچاق سوخت احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت را ضروری دانست. علاوه بر این خسروجردی قاچاق بنزین و در حالت کلی قاچاق سوخت در ایران را به علت قیمت پایین این فرآورده ها در داخل نسبت به همسایگان و دیگر کشورها دانست.

خسروجردی افزود : “متاسفانه با افزایش قیمت دلار قاچاق بنزین به کشورهای همسایه از سود بیشتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و به همین علت بخشی از آمار مصرف سوخت در داخل بوی قاچاق می دهد.”

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران  مصرف روزانه بنزین در کشور را درحال حاضر 100 میلیون لیتر اعلام کرد که مشخص است تمامی آن در ایران مصرف نمی شود  و مسلما مقداری از آن  بصورت قاچاق راهی کشورهای همسایه می گردد.

خسروجردی برای مقابله با قاچاق بنزین راهکارهای مختلفی را پیشنهاد نمود، از این راهکارها  می توان به افزایش قیمت بنزین و رساندن به سطح جهانی درداخل و یا  استفاده از فناوری های جدید به ویژه کارت سوخت جهت مدیریت مصرف اشاره کرد که ایران هم اکنون نمی تواند در اوضاع کنونی راهکار اول را اجرا کند چون تبعات سنگینی در جامعه به همراه خواهد داشت.

بنابراین طبق اظهارات بیان شده توسط عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی بهترین گزینه در حال حاضر برای مبارزه با قاچاق سوخت ، احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *