اصول سرمایه گذاری در کسب و کار

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سرمایه گذاری در کسب و کار ، صرف نظر از این که در چه نوع فعالیت اقتصادی اعم از تولیدی یا تجاری انجام شود ،  اصولی دارد که عدم رعایت آن ها ممکن است موجب عدم موفقیت سرمایه گذاری شود . در این پادکست به برخی از این اصول اشاره می کنیم :

1 ) دوره بازگشت سرمایه خود را به درستی شناسایی کنید و توجه داشته باشید در کسب و کارهایی با حاشیه سود مشابه ، همواره کسب و کاری بهتر است که دوره بازگشت سرمایه آن کوتاه تر باشد ( این موضوع به ویژه در کشور ما که نرخ تورم بالایی دارد ، اهمیت مضاعف دارد ) .

2 ) حتی المقدور آن بخش از فعالیت های کسب و کار که لزومی ندارد راسا توسط شما انجام شود را را برون سپاری کرده و از این طریق میزان سرمایه ای که الزاما باید توسط خود شما تامین شود را کاهش دهید .

3 ) از این که در شناسایی نیازهای بازار کالا با خدمات موضوع سرمایه گذاری خود و ورود به ان عرصه ، چندان از رقبا عقب نیستید اطمینان حاصل کنید .

4 ) بازار هدف و سهم بازار مورد نظر خود را به درستی و با تکیه بر واقعیات شناسایی کنید .

5 ) مطمئن شوید از حیث مبانی اساسی کسب و کار اعم از تخصص ، تجربه ، نوآوری و به ویژه همگامی هر چه بیشتر با سیستم های دیجیتال و الکترونیک نوین ، نسبت به رقابیتان برتر هستید .

6 ) از این که می توانید کالا یا خدمات خود را درکیفیت مشابه رقبا ، با قیمت کمتر و در قیمت مشابه رقبا ، با کیفیت بالاتر تولید و ارائه کنید مطمئن شوید .

7 )  برای کالا یا خدمات موضوع سرمایه گذاری خود ، به صورت اصولی بازاریابی کنید . بازاریابی اصولی بدین معنی است که اکثریت آحاد بازار هدف شما :

  • از حضور و فعالیت شما در بازار آگاه شوند .
  • از کیفیت و قیمت کالا یا خدمات شما مطلع شوند .
  • از مزیت کالا یا خدمات شما نسبت به کالا و خدمات مشابه موجود در بازار آگاه شوند و
  • از این که در صورت تمایل به خرید کالا یا خدمات شما ، چگونه می توانند اقدام به خرید کنند نیز مطلع باشند .

8 ) مطمئن شوید ویژگی های کالا یا خدمات ، سازمان دهی شبکه توزیع و فروش ، نحوه ارتباط با مشتریان و همچنینن کیفیت خدمات پس از فروش شما به گونه ای است که می توانید اکثریت غالب اشخاصی که برای اولین بار کالا یا خدمات خود شما را خریداری می کنند ، به مشتریان همیشگی و وفادار خود تبدیل کنید  .

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *