استقبال جامعه جهانی گمرک از پیشنهادات ایران

جامعه جهانی گمرک

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در گزارش منتشر شده از خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۲ آذر ماه که به نقل از گمرک ایران آمده که  هشتادمین اجلاس کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک با حضور ۲۱ رئیس گمرک حوزه آسیا و اقیانوس آرام در هند برگزار شد. در این اجلاس مهدی میر اشرفی، رئیس‌کل گمرک ایران، از آخرین شاخص‌های تجارت فرامرزی و وضعیت فرآیندهای گمرکی ایران گزارشی ارائه کرد. همچنین در مورد راهکارهای تسهیل و بهبود تجارت منطقه‌ای و جهانی پیشنهاداتی مطرح کرد که اعضای جامعه جهانی گمرک از آن‌ها استقبال کردند.

طبق این گزارش، میر اشرفی به بیان جایگاه ایران در عرصه تجارت جهانی پرداخت و به نقش محوری و لجستیک کشور در منطقه تأکید نمود و گفت که ایران از پتانسیل و ظرفیت‌های بیشتری نسبت به شرایط کنونی در تجارت جهانی برخوردار است که با فراتر رفتن سهم آن در این عرصه می‌تواند نقش کلیدی در رونق کسب‌وکار و نیز امنیت منطقه ایفا کند.

رئیس‌کل گمرک ایران در ادامه گریزی به تلاش‌های انجام شده در جهت برطرف کردن موانع کسب‌وکار و تجارت داخلی زد. همچنین دو برنامه اصلی و محوری خود در آینده را توسعه و تسهیل تجارت در کشور و نیز هوشمند سازی گمرک برشمرد.

پس‌ازاین گزارش، میکوریا دبیر کل سازمان جهانی گمرک اعلام کرد بر اساس گزارش حاصله از کسب‌وکار بانک جهانی شاخص‌های تجارت فرامرزی در ایران پیشرفت و ارتقا پیدا کرده که قابل‌تحسین است. همچنین از راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی در کشور که موجب بهبود و بالاتر رفتن این شاخص می‌شود، استقبال کرد.

میکوریا بعدازآن، گزارشی از عملکرد سازمان ارائه داد، سپس سیاست‌های آینده سازمان جهانی گمرک را تشریح نمود‌.

در پایان این خبر آمده که گمرک ایران با همکاری دفتر همکاری‌های بین‌الملل به‌تازگی عضو کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک شده است. همچنین یکی از مسئولین دفتر همکاری‌های بین‌الملل به نام عبدالعزیز یوسفی همراه مهدی میر اشرفی در این جلسه حضور داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *