آغاز کار سامانه سپیدار برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان

سامانه سپیدار صندوق توسعه ملی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سازمان توسعه از آغاز کار سامانه سپیدار برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان خبر داد. شایان ذکر است شرایط اجرای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی کشور، که در بهمن ماه سال گذشته ابلاغ گردید، به خاطر رسیدن به روزهای پایانی سال و البته شیوع ویروس کرونا مهیا نشد که این موضوع انتقاداتی را در برداشت. به همین خاطر بر اساس تصمیم سازمان توسعه تجارت در سال جاری، سرعت تصویب بسته حمایتی سال ۹۹ افزایش یافته و به این ترتیب احتمالا در هفته ‌های پیش رو بسته سال جاری نهایی می گردد.

علاوه بر این با توجه به مسکوت ماندن اجرای بسیاری از بندهای بسته حمایتی سال 9۸، این سازمان تلاش کرده است مقدمات لازم جهت اجرای برخی از سیاست ‌های اعلامی در این بسته را نیز فراهم کند که یکی از آنها ارائه تسهیلات ریالی به صادرکنندگان از طریق منابع صندوق توسعه ملی است.

معرفی ساز و کار اجرایی سامانه سپیدار

حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با ساز و کار اجرایی سامانه سپیدار (سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌ های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی) توضیح داد: اعتبارات مذکور از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ ‌های ترجیحی پرداخت می‌شود و کلیه صادرکنندگان خواهان دریافت این اعتبارات می ‌توانند از روز دوشنبه مورخ ۱۲ خرداد ماه سال جاری به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www. Tpo.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

این سامانه به طور خودکار عمل کرده  و نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و بعد از آن درخواست‌ های وارده را به بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات ارسال می‌کند. شایان ذکر است تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان است که دو هزار میلیارد تومان آن از منابع صندوق توسعه ملی و ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از منابع بانکی تامین می شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *