کشف ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران

آنچه در این مطلب خواهید خواند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد؛

کشف ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به رصد دو ماهه انبارهای دپوی کالا در جنوب تهران، از کشف ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در عملیات رصد سوله ها و انبارهای پایتخت خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از مهر، سردار حسین ساجدی نیا در جمع خبرتگاران با اشاره به عملیات بزرگ پلیس که از صبح امروز آغاز شده است، افزود: بیش از ۲ هزار مامور انتظامی در این عملیات حضور داشتند و این عملیات یک عملیات درون سازمانی و برون سازمانی با حضور همه دستگاه های ذی ربط بود.

وی درباره اموال و کالاهایی که کشف شده اند، گفت: انبار لوازم ورزشی مخصوص اسکی، اسباب بازی، سیگار، پوشاک و…، جزو اموالی بود که تاکنون کشف شده اند.

ساجدی نیا ادامه داد: ۸۰ درصد از اموال کشفی امروز صد در صد قاچاق بوده اند و ۲۰ درصد باقی مانده هم برگ سبز داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تهران یک هزار و ۲۰۰ کیلو متر از مرزها فاصله دارد، گفت: این اقلام توسط کوله برها وارد تهران نشده و گمرکات در مبادی وردی نیز در ورود کالاهای قاچاق به تهران دخیل هستند. این به آن معنا نیست که قاچاق کالا هدفمند باشد بلکه نشان می دهد که مبادی های ورودی به تهران و گمرکات از نظر ایمنی و رصد ضعف هایی دارند که باید جبران شود تا دست قاچاقچی ها کوتاه شود.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه ارزش ریالی اموال کشف شده تقریبا ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دستگاه تریلر و کامیون برای انتقال آنها از سوله ها احتیاج داریم که امیدواریم دستگاه های ذی ربط برای تامین آنها به پلیس کمک کنند.

سردار ساجدی نیا گفت: طرح های پلیس برای برخورد با کالاهای قاچاق همچنان ادامه دارد و تعطیل بردار نیست.

وی ادامه داد: در بحث دستگیری فقط کارگران شاغل در سوله ها دستگیر شده اند شناسایی سر شاخه ها و صاحبان اصلی بارهایی که شناسایی و کشف شده اند، همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتطامی تهران بزرگ با اعلام اینکه کالاهای کشف شده به تعزیرات منتقل می شوند تا تصمیمات قانونی در باره آنها اتخاذ شود، گفت: عملیات رصد سوله ها همچنان تا پایان بازدید از همه ۴ هزار سوله ادامه دارد.

 

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *