چین واردات نفت خود را چندین برابر کرد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

چین واردات نفت خود را چندین برابر کرد / افزایش واردات به دنبال درخواست بخش خصوصی

محموله های وارداتی نفت چین در ماه آوریل 3.2 درصد افزایش داشته و به 7.96 میلیون بشکه در روز رسیده است، چین که بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان پس از آمریکا است به‌ تازگی با حجم بالای سفارش‌ نفت برای پالایشگاه‌های مستقل مواجه شده است.

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از بلومبرگ، بخش زیادی از واردات نفت به چین توسط پالایشگاه‌های کوچک و خصوصی نفتی پس از قدرتمند شدن این بنگاه های خصوصی در این کشور صورت می گیرد. افزایش واردات نفت این شرکت‌ها در طول یک سال گذشته موجب قدرت گرفتن آن‌ها در برابر غول‌های نفتی چین شده است.

افزایش تقاضا برای نفت خام، ترافیک سنگینی را در بزرگ‌ترین بندرهای این کشور ایجاد کرده است.
اداره کل گمرک پکن در روز یک شنبه گزارش داد، در ماه آوریل بیش از ۳۲ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمکعب نفت خام از طریق بنادر این کشور وارد شده است. یعنی در آوریل ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز نفت خام به چین وارد شده که این حجم نشان دهنده افزایش 3.2 درصدی نسبت به ماه گذشته است .مقایسه این آمار با ماه فوریه نشان می دهد که در فوریه 8 میلیون 40 هزار بشکه در روز نفت وارد شده است. این در حالی است که از مارس تاکنون صادرات کالاهای غیرنفتی چین بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است. حجم بالای واردات چین توسط این شرکت‌ها به ایجاد ترافیک در بندر چینگدائو منجر شده است.به طوری که حدود ۳۰ درصد از واردات نفت در مارس از این بندر صورت گرفته است.
بر همین اساس چین در ابتکاری تازه اقدام به تشکیل فدراسیون مستقل پالایشگاه‌های نفتی کرده تا از این طریق علاوه بر خرید نفت و کنترل واردات آن، مقادیر زیادی از آن را ذخیره کند. مقایسه این ارقام نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه گذشته کاهش داشته ولی واردات چین رو به افزایش است. محموله های واردات از خارج از کشور بر اساس یوان از یک سال قبل 4.1 درصد افزایش داشته اما بر اساس دلار 1.8 درصد کاهش نشان می دهد.
چین پس از ارائه آمار واردات خود قصد دارد امسال بزرگترین وارد کننده جهان شود و واردات خود را از آمریکا نیز بالاتر ببرد. آمارها نشان می دهد که واردات نفت خام چین در 4 ماه اول سال 11.8 درصد افزایش داشته و به 124 میلیون تن رسیده است. (حدود 7 میلیون 51 هزار بشکه در روز )

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *