فرودگاه امام خمینی(ره) هاب هوایی منطقه می شود

آنچه در این مطلب خواهید خواند

فرودگاه امام خمینی(ره) هاب هوایی منطقه می شود.

فرودگاه امام خمینی(ره) تهران گام بلندی به سمت هاب شدن در منطقه برداشت؛ گامی که یک تحول بزرگ اقتصادی در توسعه حمل‌ونقل و فعالیت‌های تجاری کشور است. این توصیف وزیر راه و شهرسازی درباره اتفاق مهمی است که در فرودگاه امام خمینی(ره) و در جمع فعالان اقتصادی داخلی و خارجی رخ داد. به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از روزنامه صمت، فاز نخست منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) روز گذشته به‌طور رسمی افتتاح شد؛ در این منطقه ۴۰ هکتار انبار مسقف هوشمند برای فعالیت‌های تجاری ایجاد شده و بر اساس قانون مناطق آزاد، معافیت مالیاتی ۲۰ساله شامل همه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی این منطقه خواهد شد.

فرودگاه امام، بندر خشک می‌شود.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح فاز نخست منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یادآوری کرد که اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی ناوگان و توسعه فرودگاه امام، در کنار افتتاح این منطقه آزاد، حرکت ایران را در مسیر تبدیل شدن به هاب هوایی منطقه تکمیل می‌کند. او با تاکید بر دیدگاه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حفظ منافع مشترک در پروژه‌ها یادآوری کرد که افتتاح این منطقه آزاد بر مبنای سیاست برد ـ برد است و از همه فعالان اقتصادی درخواست کرد در این منطقه به فعالیت بپردازند. استراتژی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای این منطقه آزاد، تبدیل شدن به پارک لجستیک منطقه‌ای و بندر خشک است.

او در این زمینه توضیح داد: در این منطقه امکان فعالیت حمل‌ونقل چند وجهی وجود دارد و برنامه این است تا همه آب‌های ایران در شمال و جنوب به این منطقه متصل و این منطقه تبدیل به یک بندر خشک شود. با توجه به اینکه هاب بودن فرودگاه امام خمینی(ره) در منطقه در دستور کار است، به گفته وزیر راه و شهرسازی این فرودگاه قرار است به مرکز صادرات و واردات تبدیل شود و همه امکانات پردازش در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد. همچنین انجام خدمات بیمه‌ای، نمایشگاهی و هوایی در این منطقه در اولویت قرار خواهد داشت.

ایران، مرکز تعادل خاورمیانه

وزیر راه و شهرسازی معتقد است ایران مرکز تعادل امنیت، اقتصاد، سیاست و فرهنگ در خاورمیانه، آسیای میانه و شمال افریقا است. ایران همواره مرکز تمدن، محل عبور جاده ابریشم و مرکز ادبیات بوده است، اما قدرت‌های بزرگ جهانی تلاش کردند این مرکز ثقل را از ایران جدا کنند و عده‌ای نیز در داخل از سر بی‌تدبیری و کوته‌فکری با آنها همکاری کردند؛ در نتیجه منطقه در شرایط بحرانی و ناامنی قرار گرفته و امروز مشاهده می‌کنیم ناامنی در سواحل دریای مدیترانه در حال گسترش است. به گفته او در روزگار جدید همه به اجماع رسیده‌اند که باید نقطه تعادل به مکان اصلی خود یعنی ایران برگردد و امروز ما در حال بازگشت به نقطه اصلی هستیم. آخوندی گفت: همه کریدورهای هوایی، زمینی، دریایی و ریلی که از ایران عبور می‌کنند، می‌توانند موجب توسعه و آبادانی شوند که با مشارکت این کریدورها را فعال و شبکه ریلی ایران را به همه آسیا منتقل می‌کنیم تا کریدورهای ترانزیتی فعال شوند.

به این بلاگ پست امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *